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Concierto 4. Visiones Sonoras 2012- 27 de octubre del 2012

Lugar:



Fecha: 27 de octubre de 2012

Lugar: Auditorio de la UNAM campus Morelia (Antigua Carretera a Pátzcuaro No. 8701. Col. Ex-Hacienda de San José de La Huerta)

Horario: 20:30 Hrs

Entrada Libre

 

PROGRAMA

ACU

Edgar Barroso

Edgar Barroso

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Mehan/Perkins duo

Mehan/Perkins duo

Rizoma I

Yanier Hechavarría Mayas.

Pedro Salvador

Solar winds

Elizabeth Anderson

Elizabeth Anderson (Con el apoyo de Wallonie-Bruxelles International )

Branenwelten 6

Robert HP Platz

Duane Cochran y Robin Meier

 

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qsqsqsqsqqqqqqqqq is written for three toy pianos and three-channel 1-bit electronics. The piece was premiered by Tristan Perich, Lorna Krier, and Amir Khosrowpour in 2009. This performance will feature the composer alongside the Meehan/ Perkins Duo.

Meehan/ Perkins Duo

Since its founding in 2006, the Meehan/ Perkins Duo (Todd Meehan and Doug Perkins) has redefined the American percussion duo through its diverse commissions and engaging performances. The Duo has been called “superb young players” by the New Yorker and “gifted percussionists” by the Wall Street Journal. Dedicated to creating a new body of work for the percussion duo genre, to date the Duo has collaborated with composers David Lang, Paul Lansky, Nathan Davis, and John Supko. The Duo has shared this music with audiences throughout the US and abroad, including performances at Weill Recital Hall, the Ojai Music Festival, and the Percussive Arts Society International Convention, among others.

 

Rizoma I

Obra para Percusión y cinta. Es la primera parte de una serie de obras inspiradas en el rizoma a partir del planteamiento filosófico emitido por Deleuze y Guttari , el cuál nos dice que : “ Un rizoma supone una estructura en la cual los elementos que la componen no obedecen a niveles de orden jerárquico, mas bien, cualquier componente puede incidir en los otros”.

Yanier Hechavarría Mayas.

De origen cubano, comenzó sus estudios musicales en la especialidad de Saxofón en la Escuela Nacional de Música de la Ciudad de la Habana obteniendo el nivel medio superior. Como intérprete  ha participado en eventos  nacionales e internacionales de su país en los que destacan las emisiones del Festival de Música Contemporánea de la Habana durante los años 2007 -2008 en los que además estrenó sus propias obras, así como el Festival de música electroacústica Primavera en la Habana 2008. Además ha sido invitado por más de una vez para tocar con la Orquesta Sinfónica de Cuba bajo la dirección de importantes directores nacionales e internacionales entre los que destacan el italiano  Francesco Belli. Dentro de su trayectoria como compositor recibió  clases de los Maestros Juan Piñera y Harold Gramatges  en Cuba y durante sus últimos estudios de Licenciatura en México ha recibido clases de los Maestros Horacio Uribe y Francisco Colasanto en música con nuevas tecnologías. Es ganador de una Residencia del FONCA  en el 2009 junto a otros creadores iberoamericanos y ha recibido varios premios en Cuba de Composición a nivel Nacional como el Alejandro García Caturla  2008 con la obra Ecosonograma para 8 instrumentos. También ha participado en varias ediciones del Visiones Sonoras, encuentro de compositores de Casas de las Américas.

 

Solar winds

The inspiration for the acousmatic work Solar Winds arose from the relationship that solar winds, streams of charged particles emanating from the Sun, are thought to have with the Earth's magnetosphere. After xamination, it was found that Dungey's open magnetospheric model – where Earth's magnetic field lines are connected to interplanetary magnetic field lines that are carried by solar winds – offers a basis for the sonorization and subsequent imaginary discourse of these non-sounding phenomena in the acousmatic realm. Solar Winds was composed in the studio Metamorphoses d’Orphée at Musiques & Recherches, Ohain, Belgium.

Elizabeth Anderson (Con el apoyo de Wallonie-Bruxelles International)

Elizabeth Anderson is a composer specializing in electroacoustic techniques. She completed a Ph.D at City University London in 2011 with Denis Smalley which was funded by an Overseas Research Scholarship. Elizabeth Anderson's works have received prizes in diverse international competitions. Her works are frequently performed in festivals worldwide, and are available on a number of compact discs. Elizabeth Anderson organized and developed a comprehensive course of electroacoustic music at the Academy of Music in Soignies, Belgium, from 1994-2002. In 2003 she joined the faculty of electroacoustic composition at the ARTS2 École Supérieure des Arts, in Mons, Belgium.

 

Branenwelten 6

Branenwelten 6 is part of the cycle Branenwelten and can be played as a solo piece or with any other pieces of this cycle, following the general score. The electronic sounds, just like the natural sounds of the piano, are coming out of the piano itself, without the employment of any loudspeakers. They do not form a seperate acoustical level, but always referre to the instrument they are linked with. Branenwelten 6 was a joint commission of IRCAM (France), SWR Radio (Germany) and CMMAS (Mexico).

Robert HP Platz

Platz was born in 1951 in Baden-Baden, Germany. He studied with Wolfgang Fortner and Karlheinz Stockhausen, as a conductor with Francis Travis. Platz has conducted more than 300 first performances by composers including Bussotti, Hosokawa, Huber, Kagel, Scelsi, Xenakis... His CD with Ensemble Alternance (works of Mauro Lanza) was selected by the Academie Charles Cros, his portrait CD of Toshio Hosokawa recieved the clef d'or as the best CD of the year 2009 in France. His writings on music cover several volumes; a book about contemporary technique of the violin (with Irvine Arditti) is in preparation.

Robin Meier

Is a Swiss artist and composer based in Paris. His interests lie in the emergence of natural and artificial intelligence and the role of humans in a world of machines. Meier tries to make sense of these questions through musical compositions and installations. Referred to as “Artist of the future” (le Monde), “Vuvuzela of contemporary art” (Liberation) or “pathetic” (Vimeo) his works are shown around the globe, most recently at the Palais de Tokyo (Paris), Pommery (Reims) and the Sculpture Center (Cleveland). Robin Meier also works as a computer music designer for IRCAM / Centre Pompidou (Paris).

Duane Cochran

Duane Cochran inicia sus estudios de piano en Detroit a los ocho años de edad bajo la guía de Robert Nolan y más tarde gana una beca para estudiar en la Universidad de Michigan y en el Interlochen Arts Academy con Stephen Smith y György Sandor. Desde su primera participación con La Sinfónica de Detroit, a los once años de edad, ha realizado una amplia carrera de conciertos y recitales en los Estados Unidos, Francia, España, Canadá, México y la ex-Unión Soviética. Ha sido premiado en varios concursos como el Concurso de Jóvenes Artistas de La Sinfónica de Detroit y ha trabajado bajo la batuta de directores reconocidos al nivel mundial tales como Yehudi Menuhin, Eugene Ormandy, Mstislav Rostropovich, Jorge Mester y Enrique Bátiz por mencionar algunos. Ha participado en cursos de perfeccionamiento pianístico impartido por los maestros, Daniel Ericourt, Luz María Puente y Gary Graffman. En su actividad profesional ha colaborado con artistas como Kurt Redel, Jean-Pierre Rampal, músicos principales de La Filarmónica de Berlín y Henryk Szeryng, así con diversos conjuntos de cámara como El Cuarteto Latinoamericano, El Ensemble de percusiones Tambuco y El Cuarteto de cuerdas de Bellas Artes. Ha tocado en los principales festivales de México y como solista con los más importantes directores y orquestas del país. Con La Orquesta Sinfónica del Estado de México, hizo el estreno en México del concierto para piano y orquesta de Howard Hanson en el Teatro de la Ciudad, Ciudad de México. Ha participado en numerosas grabaciones tanto de música de cámara como de repertorio sinfónico. Entre sus grabaciones más recientes destaca por la crítica internacional, Otoño, composiciones de la autora mexicana Rosa Guraieb y Conga-Line in Hell, música de cámara latinoamericana con la Camerata de las Américas, Joel Sachs, director.

 

Esta actividad tiene el apoyo de la Mid Atlantic Arts Foundation a través de la USArtists International en colaboración con el National Endowment for the Arts y la Andrew W. Mellon Foundation."

 


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